Garantia produselor

 
 

CONDITII GENERALE DE REZOLVARE A GARANTIEI

 

 

Conditii de acordare a garantiei

 

Toate produsele comercializate pe site-ul Simfree.ro beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei romanesti in vigoare (OUG 21/1992, Legea 449/2003 si OUG 174/2008) si politicilor comerciale ale producatorilor. Produsele sunt noi, in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte.

 

Pentru persoanele fizice, termenul de garantie este de 24 luni de la data cumpararii produsului, exceptie facand producatorii care ofera alt termen de garantie in conditiile acceptate de lege.

Persoanele juridice beneficiază de garanția standard oferită de fiecare producător in parte. Site-ul Simfree.ro NU este implicat in serviciul de garanție oferit persoanelor juridice de către producători și nici nu accepta retururi cauzate de acest serviciu (negații de service, lipsa stoc piese de schimb, etc)

 

Garantia se acorda conform legislatiei romane in vigoare la data cumpararii, se aplica numai daca aparatul este folosit corespunzator (in concordanta cu instructiunile de folosire) si este valabila numai insotita de factura de cumparare si certificatul de garantie, ambele in original.

 

In cazul defectarii in conditii normale de utilizare, pe durata perioadei de garantie, produsul se va repara gratuit, in centrele de service ale producătorului.

 

Prezentul produs are in componenta subansamble electronice si mecanice delicate, care necesita respectarea cu strictete a conditiilor de manipulare, transport, pastrare, exploatare, intretinere si reparatie prevazute in manualul de utilizare.

 

Situatii care duc la iesirea din garantie a produsului:

 

· Nerespectarea conditiilor de manipulare, transport, pastrare, instalare, punere in functiune, exploatare si intretinere prevazute in manualul de utilizare sau in conditii ce contravin standardelor tehnice din Romania;

 

· Documentele de garantie nu sunt prezentate, au fost deteriorate / modificate sau sunt ilizibile;

 

· Aparatul prezinta deteriorari cauzate de accidente mecanice, lovituri, socuri, patrunderi de lichide, expuneri la foc, utilizare gresita sau neglijenta, schimbari ale starii aparatului, pastrarea in conditii improprii – functionarea repetata in regim de mari diferente de temperatura care cauzeaza fenomenul de condens intern, expunerea excesiva la umezeala sau radiatii solare, deteriorarea antenei sau a capacelor de protectie sau neglijentei in utilizare;

 

· Sigiliul aplicat de catre vanzator a fost deteriorat, sters sau inlocuit;

 

· Produsul a fost utilizat impreuna cu alte accesorii in afara celor recomandate de producator (alta baterie decat cea recomandata de producator, alt incarcator de retea decat cel original, care poate furniza tensiuni de alimentare diferite decat cea nominala specificata in manualul de utilizare, incarcatoare auto, hands-free);

 

· Interventii software sau reparatii executate de catre persoane neautorizate sau alte unitati decat cele specificate in prezentul certificat;

 

· Neconcordanta intre seria IMEI de pe certificat, cea inscrisa pe telefon si cea electronica din telefon;

 

· Prezentarea telefonului la service cu alta versiune de software decat cea cu care a fost livrat.

 

Pierderea certificatului de garantie determina iesirea din garantie a produsului.

 

Necompletarea sau completarea incorecta a certificatului de garantie atrage dupa sine raspunderea vanzatorului.

 

Perioada de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la data predarii produsului la service, pana la data repunerii in stare de functionare a produsului. Prelungirea termenului de garantie se inscrie pe certificatul de garantie.

 

Durata medie de utilizare a produsului este de 3 ani. Service-ul asigura contra cost, reparatii in afara perioadei de garantie, sau daca produsul a iesit din garantie, pe toata durata medie de utilizare a produsului.

 

Cumparatorului i-a fost probata functionarea corespunzatoare a produsului si i s-a explicat modul de utilizare.Cumparatorul a verificat inventarul de livrare al produsului inclusiv existenta manualului de utilizare. Cumparatorul a luat la cunstinta de integritatea suruburilor si sigiliilor produsului.

 

In cazul defectarii produsului, cumparatorul va trebui sa se prezinte la sediul punctului de service specificat in prezentul certificat. In cazul in care in clientul nu domicilieaza in acelasi oras cu punctul de service mentionat pe certificat, clientul trebuie sa trimita produsul la service printr-un curier rapid, sa achite taxele necesare transportului si sa mentioneze defectiunile constatate.

 

Pentru telefoanele care necesita rescrierea softului, clientul este de acord cu stergerea tuturor datelor stocate in memoria telefonului (poze, fisiere sunet si / sau imagini, numere de telefon din agenda).

 

Clientul este de acord cu anularea garantiei si in cazul cand defectul constatat nu a fost observat la preluarea telefonului.

 

Capacitatea bateriilor poate fi diminuata in mod gradual in cazul depozitarii la temperaturi prea joase sau prea inalte. O baterie reincarcabila poate fi incarcata si descarcata de peste o suta de ori. Totusi in cele din urma se va uza; acesta nu este un defect ci corespunde uzarii si deteriorarii normale. In momentul in care timpul convorbirilor sau timpul de stand-by sunt sensibil mai scurte, inseamna ca trebuie sa va inlocuiti bateria. Durata de functionare normala a bateriei este de 6 luni de la data primei incarcari complete, (se considera aceasta data, aceeasi cu cea a achizitionarii produsului)

 

Timpul de operare a telefonului depinde drastic de modul de folosire al aparatului astfel:

 

– 1 minut de convorbire, access GPRS, WI-FI, IRDA sau BLUETOOTH reduce timpul de standby cu 30-90 min;

 

– 1 minut lumina ( tastare, jocuri, organizer ) sau acces memorie externa – MMC, SD, etc reduce timpul de standby    cu 60 min;

 

– 1 minut cautare retea reduce timpul de standby cu 5-10 min.

 

Vom detalia mai jos procedurile si conditiile pe care trebuie sa le respecte clientii nostri in cazul aparitiei unor probleme de garantie in vederea rezolvarii cat mai rapide :

  1. Clientii din Bucuresti se vor adresa direct unitatii service indicata pe Certificatul de Garantie.
  2. Clientii din afara Bucurestiului vor trimite aparatul defect catre unitatile service indicate pe Certificatul de Garantie sau catre punctul de colectare SimFree.ro

 

Coletul cu produsele ce urmeaza a fi reparate sau inlocuite va contine obligatoriu formularul de garantie, certificatul de garantie in original si o copie dupa factura, precum si elementele de identificare intacte .
Produsele ce urmeaza a fi reparate sau inlocuite nu vor fi primite decat corect amabalate.

 

Toate coletele primite vor fi desfacute si fotografiate pentru a consemna starea la receptie a produselor din interior, si pentru a verifica daca starea produselor este identica cu starea lor declarata de client la trimiterea coletului. Orice inadvertenta intre starea declarata de client la completarea formularului de retur si receptia propriu-zisa a produselor de catre personalul nostru specializat va conduce eliminarea acelor defecte din lista celor acoperite de garantie, compania noastra neputand fi facuta raspunzatoare de defecte aparute in timpul transportului. Este posibil ca starea produsului receptionat la garantie sa nu permita inlocuirea acestuia decat dupa remedierea defectelor aparute pe timpul transportului, caz in care clientul va fi instiintat de aceste costuri, el putam alege intre inlocuire si reparare cu plata acestor costuri, sau returnarea contravalorii produsului mai putin costurile respective.

 

Diagnosticarea defectelor produsului se face in cel mult 72 de ore de la receptia produsului defect in centrul de nostru de service, in conditiile specificate mai sus. In cel mai scurt timp dar nu mai mult de 10 zile de la receptie, centrul nostru de service se obliga sa comunice beneficiarului diagnosticul, masura reparatorie care va fi aplicata si estimarea termenului la care produsul va fi readus la conformitate. Timpul de nefunctionare prelungeste in mod corespunzator termenul de garantie. Acest interval se considera din momentul inregistrarii in unitatea de service (receptia coletului conform indicatiilor de mai sus), pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala si notificarea in scris, in vederea ridicarii produsului, sau pana la predarea efectiva a produsului catre client.

 

Nu fac obiectul garantiei produsele care au etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice etc.), setari si instalari incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica asupra produselor. Conditiile de mai sus nu se aplica produselor resigilate, celor second hand sau expuse in magazin, acestea avand o perioada de garantie de 180 de zile de la data facturarii.

 

Renuntarea la cumparare

 

Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila DOAR CLIENȚILOR PERSOANEN FIZICE. Astfel, consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Notificarile despre renuntarea la cumparare se efectueaza doar prin email, NU telefonic.

 

Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate accesoriile, cu soft neactivat, fără cont google play sau apple store, cu folia de protectie display, respectiv spate sau husa protectie din plastic, folii originale ambalaj și accesorii, etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
NU SE ACCEPTA pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, folii sau huse protectie lipsa, urme de folosire si/sau interventii neautorizate etc.
NU SE ACCEPTA produs al carui soft a fost activat, odata cu activarea software a telefonului se activeaza si garantia de producator acesta nu mai poate fi vandut ca un produs nou ci ca un produs resigilat cu garantie redusa, valoarea minima de penalizare este de 5%, iar cea maxima de 30%.

Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile de la retur.

 

Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Acesta clauza se aplica conf. O.G. 34/2014, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta.